Hulp aan Oekraïne

We weten allemaal welke nood er momenteel is in Oekraïne en bij Oekraïense vluchtelingen. Van verschillende kanten komt de vraag: Wat kan ik doen, en wat doet de kerk? Daarop is het volgende te antwoorden:

• je kunt geld geven. Dat kan door geld over te maken naar onze diaconie o.v.v. 'Oekraïne' [NL79RABO0372500846]
  • Je kunt goederen bijdragen, zoals kleding en toiletbenodigdheden. Dit kan in onze streek bij stichting GAiN [www.gainhelpt.nu/sos-ukraine]. In Woudrichem is er een inleverlocatie bij fam. Van der Stelt, Baarsplein 17. Bij GAiN zijn ze ook nog op zoek naar vrijwilligers om de ingeleverde spullen te sorteren.
  • Je kunt je opgeven om zelf vluchtelingen in huis nemen. Hiervoor kan men zich aanmelden via https://takecarebnb.org of bij de gemeente Altena (zie hun site).
  • Last but not least: je kunt bidden! Dat kan persoonlijk, maar dat doen we ook in de kerkdiensten en op de gebedsgroep.

Doe wat je kunt, bid en werk, en zie uit naar Gods koninkrijk dat komt – ondanks alles.