Kerkklanken

Kerkklanken nr. 1382,  12 april 2024

Kerkdiensten

14 april                                    9.30 uur prop. J.W. Sterrenburg, Reeuwijk

18.30 uur Vesper

21 april                                    9.30 uur ds. J.M. van Wijk, Sliedrecht

donderdag18 april

-    20.00 uur, bijbelkring, consistorie

vrijdag 19 april

-    inleveren kopij voor Kerkklanken 1383 (voor drie weken) bij de scriba

-    vanaf 10.00 uur, koffie-ochtend, DOCK60

zondag 21 april

-    19.30 uur, Loev avond, torenkamer

Collecten College van Kerkrentmeesters

14 april                        Eigen kerkenwerk

21 april                        Beheer en exploitatie

Collecten Diaconie

Zondag 14 april Youth for Christ De Pomp Almkerk

Jongerencentrum De Pomp is dé ontmoetingsplek van Altena. Wekelijks komen jongeren uit de hele regio naar Almkerk om elkaar te ontmoeten en een toffe tijd te hebben. Vanuit een overtuigd christelijke identiteit willen zij er als jongerencentrum voor alle jongeren zijn. Het maakt niet uit wie je bent, iedere jongere is van harte welkom!

Zondag 21 april Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG)

Het NBG wil dat mensen in binnen- en buitenland toegang krijgen tot de Bijbel. Het NBG zet zich niet alleen in Nederland en Vlaanderen in, maar ook wereldwijd. Als mensen de Bijbel niet kunnen lezen in de taal van hun hart, werken ze samen met vertalers ter plaatse aan een vertaling. Ze willen er voor zorgen dat de Bijbel voor iedereen bereikbaar is. Daarom zorgen ze voor gratis Bijbels of goedkopere edities, of ze helpen bijvoorbeeld mee aan een braille- of audio-versie. En ze ontwikkelen samen met andere Bijbelgenootschappen kinderproducten, omdat ze willen dat ieder kind de kans krijgt om kennis te maken met de Bijbel.’

Erediensten

We mogen terugkijken op een aantal bijzondere en feestelijke diensten in de afgelopen weken.  Zo was er de dienst op Palmzondag waarin Neeltje Kraaij en Lisa van der Stelt belijdenis aflegden van hun geloof. Hun getuigenis heeft velen van ons diep geraakt. In de stille week waren er de Vespers en de diensten op Witte Donderdag en Goede Vrijdag. Zondag 31 maart was er een feestelijke paasdienst en zondag 7 april mochten we samen met het Leger des Heils onze Heer alle lof toezingen en horen hoe Hij met ons wandelt.

Zondag 14 april gaat in de morgendienst voor proponent J.W. Sterrenburg uit Reeuwijk, voor velen inmiddels geen onbekende meer. In de avond is er weer een Vesper. Zondag 21 april wordt de ochtenddienst geleid door dominee J.M. van Wijk uit Sliedrecht. In deze dienst wordt de samenzang geheel begeleid op piano. Er is afgesproken, na overleg met de organisten, dat af en toe alle samenzang in een eredienst op de vleugel zal worden begeleid. Deze regeling zal in juni in de kerkenraad worden geëvalueerd.

Lenteactie activiteitencommissie

Onze Lenteactie bestaat dit jaar uit de verkoop van hortensia’s, petunia’s, mini petunia’s, vers gemaakte aspergesoep met ham en vers gemaakte Thaise currysoep met kip.

De planten komen rechtstreeks van de kweker. De hortensia’s zijn er in de kleuren rood, wit en blauw. De petunia’s in de kleuren wit, roze en paars. De kleuren van de mini petunia’s zijn een verrassing, ook voor ons. De prijzen zijn €7,00 per stuk en twee voor €12,00. De planten worden op donderdag 2, vrijdag 3 of zaterdag 4 mei aanstaande bij u thuis bezorgd.

Een emmertje, van één liter, vers gemaakte aspergesoep met ham kost €8,00 en twee emmertjes €15,00. Een emmertje vers gemaakte Thaise currysoep met kip kost €8,00. De soep wordt op zaterdag 4 mei aanstaande bij u thuis bezorgd.

U kunt uw bestelling doorgeven tot en met vrijdag 26 april. Dit kan door een e-mail te sturen naar actiekerkwoerkum@gmail.com of uw bestelling in de bus te gooien bij Bas van Straten, Postweide 113, Woudrichem, De bestellingen kunnen ook in een daarvoor bestemde doos in de hal van de kerk. Vermeld bij de bestelling ook uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres.

Afgelopen week is er ook huis aan huis een folder rondgebracht, met bijgevoegd  bestelformulier, wat u ook kunt invullen en inleveren op de bovengenoemd adressen. Er liggen ook nog een aantal bestelformulieren in de kerk.

Bestel snel voor uzelf en/of verras iemand met een bloemetje of emmertje soep. De opbrengst van de verkoop van de planten en soep komt ten goede aan het onderhoudsfonds van onze kerk. We willen deze actie dan ook van harte bij u aanbevelen!

de activiteitencommissie

Koffie-ochtend bij DOCK60

Vrijdag 19 april kunt u vanaf 10.00 uur gezellig aanschuiven bij DOCK60 voor koffie of thee met wat lekkers. Iedereen is welkom voor een gezellig praatje of een luisterend oor. Het is gratis maar een gift voor ons zendingsdoel mag altijd.

VakantieBijbelClub: save the date

Vrijdag 10 mei (dat is de dag na Hemelvaart) is er weer een VBC-feest in en rond de kerk. Nodig hier alvast vriendjes, buurkinderen of kleinkinderen voor uit! Meer details volgen in de volgende Kerkklanken.

Crèche

14 april                        Karin van Pelt

21 april                        Hetty van Leeuwen

Kerkauto