Dock 60

DOCK60 is een laagdrempelige ontmoetingsplaats en winkel met een sociaal karakter, waar we gastvrijheid, gemoedelijkheid en gezelligheid hoog in het vaandel hebben, die voor de zondag weer omgetoverd wordt om de kindertjes te laten spelen tijdens de kerkdienst en voor de kindernevendienst. We mogen hier iets van Gods liefde laten zien.

In de gezellige ruimte is er gemoedelijkheid en reuring, aan tafel kan er altijd iets gemaakt worden wat in de winkel verkocht wordt of je schuift aan voor een lekkere kop koffie en een goed gesprek. We kunnen op deze manier mensen samenbrengen en/of verbinden.

Zending en diaconie verenigd
We laten als kerk ons gezicht zien op een andere manier en helpen mensen dichtbij en verder weg; zending en diaconie verenigd binnen dit concept. Laten we hopen en bidden dat mensen via deze winkel en de liefde die we door mogen geven, nieuwsgierig worden en God zouden willen leren kennen.

Activiteiten
Het idee is dat er ook activiteiten en workshops worden georganiseerd voor alle leeftijden en doelgroepen. We zetten hierbij zoveel mogelijk talenten in van binnen (en buiten) onze gemeente, zo hopen we dat dit hele plan breed gedragen mag worden. Deze workshops doen we low budget zodat het voor veel mensen aantrekkelijk is om deel te nemen.

Opbrengst
De opbrengst van deze activiteiten, workshops en verkoop zijn bestemd voor het zendingsdoel van de Hervormde Gemeente. Momenteel is dat Hope &Serve, zij verlenen hulp aan de allerarmsten in Roemenië.

Opbrengst van de boekenkast
Met de verkoop van boeken uit de boekenkast steunen we het onderhoudsfonds van onze Hervormde kerk.

Toiletbezoek
Toiletbezoek is ook mogelijk bij DOCK60, met geld wat daarmee opgehaald wordt worden latrines (poepdozen) gebouwd in Roemenië.

Deelwinkel
Het idee van de deelwinkel is dat mensen een dienst of bruikbare huisraad aanbieden. Wij maken dan de match voor mensen die daar gebruik van willen maken. De bedoeling is dat we alleen bemiddelen.
Zodoende geen opslag nodig maar wel de mogelijkheid elkaar te helpen.
Er is ook een mogelijkheid om naar diensten te vragen.

Vrijwilligers
We zoeken nog enthousiaste vrijwilligers die hun diensten willen aanbieden en hun talenten willen inzetten, bijv. om een dagdeel in de winkel te helpen.
Meld je aan of vraag info aan Marian van Pelt, tel. 304878/06-23384418, mailen kan ook naar dock60woudrichem@online.nl

Als je een idee hebt voor een workshop kun je ook contact opnemen met Marian.
Volg ons ook op de facebook pagina: https://www.facebook.com/dock60/
ook zijn we op Instagram.

Openingstijden van DOCK60

DOCK60 is geopend op: